معمولاً از گوشت قرمز به عنوان یک ماده غذایی مضر و سرطان‌زا یاد می‌شود، اما حقیقت این است که گوشت قرمز فرآوری نشده و باکیفیت می‌تواند به ما در داشتن یک رژیم غذایی سالم کمک کند. پروتئین‌هایی که از منابع حیوانی تامین می‌شوند، ارزش بیولوژیک بالاتری نسبت به پروتئین‌های گیاهی دارند. یکی از فواید گوشت قرمز این است که الگوی اسید آمینه‌های موجود در سلول‌های گوشت به الگوی سلول‌های انسان شباهت بیشتری دارد. بنابراین، بهتر است هنگام تنظیم یک رژیم اصولی، فواید گوشت قرمز را در کنار مضرات آن در نظر بگیریم. در حالی که مصرف زیاد گوشت قرمز ممکن است منجر به فشار خون بالا و مشکلات قلبی شود، خوردن یک یا دو وعده از آن در هفته می‌تواند در بهبود رژیم غذایی و حفظ سلامت شما موثر باشد. اگر به طور معمول از خوردن گوشت قرمز پرهیز می‌کنید، بهتر است بدانید که حذف کامل این ماده غذایی، نه تنها برای بدن شما مفید نیست، بلکه سلامتی‌تان را نیز در معرض آسیب قرار می‌دهد. برای این که تا حدی دیدگاه منفی‌گرانه شما نسبت به گوشت تغییر کند، در ادامه این مطلب نکاتی را در رابطه با  فواید گوشت قرمز بیان می‌کنیم و ارزش غذایی آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

افزایش سطح پروتئین بدن

پروتئین برای رشد و تقویت ماهیچه‌های کودکان و بزرگسالان ضروری است. اگر به اندازه کافی پروتئین در رژیم غذایی‌تان وجود نداشته باشد، ماهیچه‌های شما شروع به لاغر و نحیف شدن می‌کنند و علائمی مثل ضعف، سرگیجه و رخوت را تجربه خواهید کرد. گوشت قرمز کاملا پخته شده سرشار از پروتئین است و به شما در حفظ و ایجاد ماهیچه‌های سالم کمک می‌کند. همچنین، برای داشتن یک سبک زندگی فعال و پر تحرک ماده‌ای ضروری است. در مورد میزان مصرف گوشت قرمز، بهتر است بزرگسالان و کودکان هر هفته دو تا سه وعده گوشت قرمز مصرف کنند تا پروتئین لازم به بدنشان برسد. اگر از منابع گیاهی استفاده می‌کنید، باید سعی کنید انواع مختلف پروتئین‌های گیاهی را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید. خواص گوشت قرمز برای کودکان نیز انکار ناپذیر است، به خصوص پروتئین موجود در آن که برای رشد فرزندانمان بسیار ضروری است.

فواید گوشت قرمز برای کم‌خونی

آهن بخش مهمی از یک رژیم غذایی متعادل است. آهن به تشکیل هموگلوبین که بخشی از خون است کمک می‌کند. هموگلوبین اکسیژن را به بخش‌های مختلف بدن و بافت‌هایی مانند قلب و مغز منتقل می‌کند. افرادی که آهن کافی مصرف نمی‌کنند در معرض خطر ابتلا به مشکلات مربوط به گردش خون و کم خونی قرار دارند. خوشبختانه، اگر گوشت قرمز بخورید، می‌توانید مقدار زیادی آهن در رژیم غذایی خود داشته باشید. گوشت قرمز نسبت به خشکبار، سبزیجات، مرغ و ماهی آهن بیشتری دارد. بنابراین، میزان مصرف گوشت قرمز باید در حدی باشد که نیاز بدن به آهن را تامین کند، که به طور معمول، 500 گرم در هفته برای یک بزرگسال مقدار مناسبی است.

منبعی مهم چربی اشباع شد 

سالیان سال است که رسانه‌ها مصرف چربی اشباع شده را منع می‌کنند و آن را عامل طیف وسیعی از مشکلات مانند گرفتگی شریان‌ها، بیماری‌های قلبی و چاقی می‌دانند. اما واقعیت این است که میانه روی، کلید اصلی حفظ سلامتی شماست. به طور کلی، حفظ تعادل باید در تمام جنبه‌های رژیم غذایی رعایت شود. در واقع، عدم مصرف چربی اشباع شده ممکن است به بدن شما آسیب برساند. چربی اشباع شده موجود در گوشت قرمز می‌تواند در تخلیه سلول‌های چربی توسط کبد و بهبود عملکرد آن، به شما کمک کند. چربی اشباع شده همچنین می‌تواند به افزایش میزان ترشح تستوسترون که مسئول عملکرد جنسی و ترمیم بافت‌ها است، کمک کند.

برای دریافت کد تخفیف اسنپ مارکت، کد تخفیف اکالا، کد تخفیف پینکت و ... کافیست وارد سایت تخفیف هات شوید.